SIA: Swarm Intelligence Algorithms

الگوریتم های هوش جمعی

SIA: Swarm Intelligence Algorithms

الگوریتم های هوش جمعی

معرفی دکتر سید علی میرجلیلی

دکتر سید علی میرجلیلی استادیار دانشگاه گریفیت تورنس استرالیا می باشد. او به دلیل پیشرفت های خود در زمینه هوش مصنوعی شناخته شده است. در حال حاضر ایشان بیش از 150 مقاله را در انتشارات مختلف به چاپ رسانده است. وی بر اساس معیارهای google scholar حدود شانزده هزار استناد (Citations) دارد.  همچنین شاخص H.Indexing=44 دارد. وی یکی از تاثیرگزارترین محققان در زمینه هوش مصنوعی در جهان می باشد.  همچنین به عنوان ویراستار چندین ژورنال با ضریب تاثیر بالا مانند Applied Soft Computing, Applied Intelligence, IEEE Access, Advances in Engineering Software, and Applied Intelligence می باشد. در وب سایت شخصی دکتر میرجلیلی (http://www.alimirjalili.com/Projects.html) لیستی از پروژه های انجام شده ایشان آورده شده است. در این لیست چندین پروژه از جمله الگوریتم بهینه سازی دلفین، الگوریتم سینوس- کسینوس، الگوریتم سنجاقک و ... همراه با کد آورده شده است.

 


 

وی به همراه همکارانش الگوریتم های بهینه سازی متعددی را ابداع کردند. از جمله از آنها الگوریتم بهینه سازی گرگ خاکستری، الگوریتم بهینه سازی دلفین، بهینه ساز شیر مورچه (The Ant Lion Optimizer)، بهینه ساز چند نظمی (Multi-Verse Optimizer) و الگوریتم شمع و پروانه (Moth-flame Optimization Algorithm) می باشد. این الگوریتم ها در سال 2015 و 2016 ابداع شده اند. تعداد استناد به هر کدام از این الگوریتم های اشاره شده 500 تا 1700 بار می باشد.

مهارت ها و تخصص های وی عبارتند از: ابتکاری ها، روش های بهینه سازی، هوش مصنوعی، بهینه سازی، بهینه سازی چند هدفه، محاسبات تکاملی، توسعه الگوریتم، هوش محاسباتی، محاسبات نرم و الگوریتم ژنتیک می باشد.

منابع

http://www.alimirjalili.com/           

https://publons.com/researcher/1258484/seyedali-mirjalili/      

https://scholar.google.com/citations?user=TJHmrREAAAAJ&hl=en